دو بیتی های زمانه

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

دو بیتی  های زمانه

تو شاگردی بیاموز آنچه سر داد

نخور غم بی هدف از دست استاد

بشور آن لوحه ی قلبت ز تلخی

زمانه خاطراتت گردد آباد

***

تناقض دور کن جان از عرب را

اگر آموختی علم از ادب را

همه مخلوق و خالق را یکی هست

به روز انداختی زهدت نه شب را

***

کلام بی شماری دارم ای دوست

به دلداری نشستن با تو نیکوست

نگو نازی نگو تازی نگو مست

بگو از عشق ذاتی زاده پر روست

***

صفای دوستان در دل امین است

خریدارم تن و جانم رهین است

بیا در لوح دل آسوده بنشین

دلم سر سبز چون موج زمین است

***

دلم در دست قصابی گرفتار

طنابی سخت بسته بر سر بار

هر آن لحظه و تیغش شد نمایان

خدایا راه چاره بسته انگــــار

***

زمانه قلب من صد پاره کرده

مرا از شهر خود آواره کرده

دلم خسته شده از درد غربت

صمیمانه دلم بیچاره کرده

***

جاسم ثعلبی (حسّانی) 11/09/1392





:: برچسب‌ها:
دو بیتی های زمانه ,
:: بازدید از این مطلب : 1584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : پنج شنبه 14 آذر 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی